1.9.12

Hati yang kosong.

Peace Be Upon You

Ini cekedis untuk permulaan bulan September :)


Semenjak aku habis form 5 sampai la sekarang,aku rasa kurang sangat dah hadir untuk majlis ilmu agama.Tambahan lagi sekarang aku dah mula rasa kebebesan sebab aku dah dikira big enough to think for myself.Bila dah umur "matured" ni,aku diberi kepercayaan untuk buat keputusan.Still,ada batasnya.

Kalau dulu,aku duduk di asrama.Kena arah dengan senior untuk solat (masa form 2).Kalau takde jemaah peluang untuk aku ponteng.Nauzubillah,aku memang jahil.Walaubagaimanapun,dengan didikan kat asrama tu aku bawa balik ke rumah dan praktikkan.Alhamdulillah aku masih lagi praktikkan tapi tak sama macam dekat asrama.Bukan aku nak kata duduk rumah aku tak diberi pendidikan agama ni,cuma kurang sedikit.

Tambahan lagi,dulu subjek pendidikan Agama Islam memang ada dalam silibus pelajaran kat sekolah.Walaupun aku tak dapat A dalam subjek tu,atleast aku ada lah belajar.Dengan fardhu ain tu semua.Lagi-lagi bila Ustazah Fatah tarik aku masuk dalam Team Khatam Al-Quran (TKQ).Sekarang ni,kalau aku dapat jumpa Ustazah,aku nak cakap terima kasih sangat-sangat kalau tak sampai sekarang aku tak reti baca Quran.

Sekarang,dekat sekolah takde lagi subjek Pendidikan Agama ni.So,aku dah rasa kehilangan dalam hati aku.Sekarang,aku kena cari balik apa yang hilang.

"Jika ingin mencari wanita yang hendak dibimbing ialah Saya"

Ya,bukan sekadar nak jadi wanita solehah untuk peneman hidup Arjuna.Aku nak jadi anak yang solehah untuk parents aku,adik yang baik bagi kakak & abang aku dan contoh terbaik untuk adik.Tak lupa juga sahabat yang disenangi untuk kawan-kawan dan pelajar yang disukai oleh guru-guru.Paling penting,seorang umat yang diredhai oleh penciptaNya,Allah S.W.T

Dengan ini,saya nak memperingatkan para pembaca sekalian,jangan alpa dengan dunia :)

Sekian,Terima Kasih.

4 comments:

nuranne said...

ohh dear. suka sangat baca post ni. dari hati and sampai ke hati saya.


i'm a no perfect woman too. not even close. especially when i am in university, i was away from home and i was alone.

being alone makes me did whatever i did. my schedule is here and there and sometimes when i'm too tired i skipped the ibadah we need to do.

safiah sokher said...

Glad to know that I helped to remind u with this.

It's okay.After realizing it,why dont we try to improve our-self kan?

Selamat beribadah dan beramal :)

Anonymous said...

alhamdulillah~
xde yg prfct at dunia ni kn..so selamat mmpelajari.. (:

safiah sokher said...

Tq Mutiara.Saling memperingati tu bagus :)

Selamat Beribadah dan beramal.