24.2.12

Terus terang je la

Peace Be Upon You

Aku tau.Aku ada silent reader
Sesetengah mungkin rakan terdekat
rakan jauh di mata
atau
orang yang aku tak kenal

Ada yang datang,saje nak baca-baca
Mungkin takde tujuan lansung
atau nak main-main?



Manusia.Dunia.dan mainan.
Meskipun ada belambak buku tafsiran fikiran manusia
Meskipun ada belambak dokumentari tentang dunia
Dan taktik permainan yang tidak diduga
Tapi,sejauh mana kebenaran nya?

"aku suka kau yang dulu"
Hey,cuba bagitau.
Siapa "aku yang dulu?"
Kenapa dengan "aku yang sekarang"

Persoalan kedua.
Kenapa wujudnya konspirasi ni?

Persoalan ketiga.
Kepada siapa perlu aku percaya?

Manusia.
Suruh fikir tak reti
diberitahu masih lagi tak mengerti
Manusia.
Punya kelemahan.
Perlu perubahan untuk kebaikan
Cuba meminta petunjuk
malang.Lagi dipinggir
Atau sengaja meminggir?

Dunia.
Semakin tua.
Aku tak tahu sejauh mana langkah aku akan sampai ke depan
Mungkin juga aku bakal berpatah balik?
Tapi itu tidak mungkin.atau memang dah terjadi?
Atau langkah ku berhenti disini.
Tapi,aku nak melangkah lagi.
Bagi aku peluang?

Mainan.
Tiada huraian.
Tapi aku pelik.
Kenapa nak bermain sedangkan aku serious?
Psiko?

Aku.
Nak buat benda yang betul.
Boleh bantu?
Terus terang je la.

2 comments:

SimplySeoul said...

I love silent reader. :) hehe. I know some of them are families and close friends who wudnt admit that they get the news from my blog hehe.

safiah sokher said...

Haha,Tu la.I love them too :) But it's funny when they insist to admit it kan??