11.7.11

Exam Formatif 2. 11 July 2011-15 July 2011

Peace Be Upon You :)

Day 1. 11/July/2011
Bahasa Malaysia.
Seriously,aku memang tak suka BM.Bukan benci,tapi maybe faktor jugak kot.Sebab masa aku form3,aku tak suka cikgu BM aku.Huhuhu.Dia suka attack aku!! :p Okay jangan lari tajuk...BM,paper 2 buat karangan je.Exam yang pertama kali kan.Memang macam lebai bodoh la aku buat karangan 700 p.p. Entah sampai ke tak,Cikgu Sidek je yang tahu.Sebab aku tak kira pun.For paper BM1 pulak,soalan objektif je.Apa ada hal?Siap boleh tiru,cikgu kat belakang je.Nasib le sporting.(Tapi sebenarnya aku memang tak perasan cikgu ada kat belakang.Hihi

Day 2. 12/July/2011
Pengajian Am.
Besse la,teori bahawa PA susah memang tepat dan benar sekiranya takde usaha nak belajar.Dan Alhamdulillah,boleh jawab sebab soalan graf aje yang keluar untuk paper 2.kalau keluar soalan esei laras sains,mampus aku!And paper 1 tu soalan objektif je.Apadahal?Lau konfius leh lah panjang kan leher tengok meja sebelah. *erk?

Day 3. 13/July/2011
Kesusasteraan Melayu.
Hari tu aku ada announce yang sastera ni fav subjek aku.Tapi tidak lagi kot :p.Hehe.Tapi alhamdulillah la boleh jawab.Betul ke salah tu aku tak tau.Lagipun taiko Sastera duduk sebelah aku.Apadahal?

Day4. 14/July/2011
Pendidikan Seni Visual
Okay,pada malam tersebut,jadah haram tak sentuh buku. "Eleh seni,apadahal?" Aku fikir senang.Dan aku agak2 akan ada sehelai kertas je yang aku kena ngadap.Ghupenya,8 helai oi.Semua struktur kot!Dah la suruh kritik gambar tapi gambar tu sendiri jadah haram tak nampak.Aku biakan aje :p. Untuk paper 2 pulak,dia taruk buah tembikai,mangga,cawan and jug atas meja,then lukis.Betul la,PSV STPM paper 2 je subjek yang boleh meniru secara halal.Aku siap boleh suruh orang tolong shading lukisan tu untuk aku lagi.HAHAHAHA

Day 5. 15/July/2011
MUET
Hehe,ni bukan real exam MUET(Reading compenent),cuma anggap la macam latihan kan.Aku fikir paper 1 macam time SPM dulu2.Senang.Rupanya takde lah senang mana.Perkataan semua berdarjat tinggi.AKu ikut logika je menjawabnya.Yang paling best memberi bentuan jawapan kat kengkawan yang memerlukan.Takleh blah.Then after buat Reading tu buat Writing pulak.Besse la,awal-awal ni kasi yang senang dulu iaitu buat analisis data.Not so easy tapi boleh la.Aku buat je ikut apa yang teacher cakap.Tengok je la camne markah nanti.Test speaking&listening tak buat.Tak tau sebab apa.Lagipun,bagus la.Hehe.

Conclusion: Pada mula nya aku expect paling kurang dapat 2.5 la (konon) tapi bila dah lalui exam week tetiba aku rasa cam "Hai,tak kisah la dapat berapa.Dah la exam meniru dan ditiru.Heheh" And so glad that papa pun tak taruk high expectation untuk exam ni "because this is your very first STPM test".Sporting kan papa gue??hehe.

No comments: