3.6.11

Virgin.


Peace Be Upon You ;)
Cerita yang terhangat lagi macam goreng pisang panas ialah seorang remaja perempuan dengan gentle nye mengaku dia dah tak virgin kat belog dia.Aku terkedu.Sumpah terkedu.Yeah aku sebagai seorang blogger,sebagai seorang kakak,kawan,perempuan dan bakal ibu menjelang tahun 2020 yang tegar aku nak mendingin kan hal ini.
Memang.Memang salah dia sebab membuka pekung didada nya sendiri namun kenapa kita yang baca atau takat dengar-dengar dari pihak ke empat belas ni nak making fuss about it?Perlu ke share link belog dia and tulis status kat FB pasal dia?Oh kengkawan,rasa lah serba salah sikit.

Hmmm time-time camni baru lah semua orang nak sentuh pasal bangsa,keturunan dan agama kan?

Aku sangat kesal dengan tindakan u ols semua yang konon sangat wajar lah u ols konon ada dara,konon ada pegangan agama,konon "Aku sosial gak,ada boyfriend jugak,ada dara lagi" and etc. *Tak perlu bagi contoh banyak-banyak.

Kawan,kita tak tau apa yang bakal mendatang pada masa hadapan.Maybe sekarang ni kita perfect:Cantik,hot,slim,ber'virgin' lagi.Namun kita tak tau apa bakal jadi.Mana lah tau kita leka dan alpa asyik menilai orang lain.Tapi macam mana dengan diri sendiri?Mana lah tau entah esok lusa kita kaum wanita ni kena rogol ke,kena noda dengan boyfriend ke??Iman kita ni bakal bertambah dan berkurang.Sekarang boleh citer lah "Elehh,pakwe aku baik.Mana ada nak amek kesempatan".Ha iye lah tu!Kena ingat ye,Syaitan dan Iblis tu dah bersumpah nak menyesat kan umat islam dan berjanji tak kan berputus asa.
Speaking of which,Syaitan tu walau jahat pun tapi ada jugak satu nilai murni yang kita WAJIB ikut.Which is:Tidak berputus asa.Kalau syaitan tu tak-berputus-asa ke arah negatif.Kita tak-berputus-asa lah ke arah yang positif iaitu mendalami ilmu agama dan praktik kan :)

Nauzubillah,Jauhkan la adik-beradik aku,famly aku,kawan-kawan aku dan seluruh wanita di dunia ni from being unvirgin before married.Kuat kan lah iman kami Ya Allah.Amin.

2 comments:

Lanyzubir said...

nak link.nak join baca boleh

safiah sokher said...

Actually aku pun tak baca lah. :P