30.6.11

Do u think kecantikan is everything?

Peace Be Upon You.

Sorry I haven't update my blog for a long time.Takde alasan lain,I always don't have the time nak menghadap komputer lately.I got a lot of homeworks to do.Beside,exam are coming up like 2 weeks away!!Times flew so fast kan??
Quinn Fabray.A character on Glee.I always watch glee back then when I was at KL.Kat sini,my parents tak subscribe channel ni :( Btw,my make-up was inspired by her actually.Sebab simple.Bedak tak payah tebal,long eye lashes and a red lips.Senang cerita cam natural lah konon.Beside,blusher pun antara nampak tak nampak je...Speaking of which,kenapa la aku nak keluar bermake-up ek?Perlu ke?Plus,one of my best guy friend suruh aku diet,lose some weight.I told him "ah,malas.aku tak nak jaga badan da" .Know why?Sebab I've decide,I don't want to be pretty :) Orang yang lansing,ada shape biasanya menarik perhatian orang,I don't want to be that kind of girl.Maybe ni salah satu cara nak cari someone yang suka aku sebab ikhlas,bukan sebab cantik*eh,aku takde lah nak cakap aku cantik tau!.(Someone told me that prettiest girl usually are malang because people like them with their looks.Not because herself.)

Cuba try test compare,jadi tak cubaan meniru make-up Quinn Fabray?hehe
So,usually aku tak pakai shawl camni.Pakai nan bese bese je.Yeah tetiba aku ingat pulak.Time sekolah aku masa lower form,aku comot.Ceh,lelaki tak pandang aku pun.Maklum la,comot,gemuk lak tu kan.Then bila aku dah grew up ni,ramai pula jejaka yang perasan kewujudan aku ye.Hmmmmmmmm.Abaikan.
Generally,I,sometimes think that beauty is everything.Hear my points:
1/Orang cantik selalunya konfiden.Sebab dia tau dia cantik.Apa dia buat,semua orang mesti like lah..Tak gitu?
2/Orang cantik selalu di beri peluang.Ok cuba korang perhatikan,artis2 sekarang.Lets say pelakon la,tak berapa baik lakonan nya tapi sebab dia cantik.Dia di lamar oleh produksi2 untuk melariskan drama/filem mereka.
3/Orang cantik,lelaki suka.Serius. *ha,para lelaki jangan tak nak ngaku pulak!

So apa ada dengan cantik?Mari kita fikirkan.

4 comments:

Lanyzubir said...

Beauty is not everything but it is important.
1st sight penting.walaupun pepatah "Don't judge people buy the cover" but aku rasa pandangan pertama mampu bagi tanggapan kpd seseorang.hehee.No need la kau nak kurus,be yourself is a secret beauty what!

safiah sokher said...

:)

intan.maisarah said...

saya tak cantik

safiah sokher said...

sama la.saya pun tak cantik.tapi peduli apa kan.Hahahah