22.5.11

Macam-Macam

Peace Be Upon You :) *gambar ni curik kat FB kak Nani.hehe.


Semalam,semua girlfriends and pakwe-pakwe daftar diri kat UITM.Ada yang pergi UITM Melaka,Penang,Perak,Terengganu...Kat UTP pun ada.Coming soon,member yang nak pergi Matriks pulak..Dan hari ni,result Politeknik keluar.Alhamdulillah,dapat Diploma Pengurusan Pelancongan.Tapi.Aku tak pergi lah sebab aku nak go on from 6.Kan aku dah berazam gitu.hehe.Plus,aku pilih kos yang senang : Seni Visual,Kesusteraan Melayu (Betul ke aku spell tu),Bahasa Melayu and Pengajian Am.And of cousre,MUET.Harap-harap takde masalah dalam meng-skor-kan diri dalam subjek ni. ;)


Hampir seminggu aku kat Melaka,which mean,aku dah tinggalkan orang-orang tersayang kat KL.Huhu sedih woooo.Entah la,berbeza duduk KL dengan Melaka ni.

1.Parents

Kat sini duduk dengan parents.Balik sekolah je ada makanan.Pergi sekolah bawak bekal :)

2.Transport

Transport kat sini,tak banyak cam kat KL.Kl ada monorail,KTM,LRT,Bus Rapid,Bus Metro.Bus kat Melaka ni aku tak paham.

3Banggunan

Kat sini sumpah tak banyak banggunan.Dah berapa hari g sekolah pun aku tak cam jalan kat sini.Semua nampak sama sebab kiri kanan pook aje.

4.Kedai,Tempat Hang-out

Okay kalau dulu,Ampang Point dekat,KLCC dekat.Sini,Mahkota Parade jauh.Nama je Alor Gajah.Ghupenya ada pecah-pecah lagi town dia.Ish,pening.Dan kedai buku entah mana aku tak tau.Klaau dulu,Pustaka Rakyat dekat.Ni nak beli fail-fail,barang melukis kena pergi tesco la jawabnya ni.Kat area rumah aku,kedai paling cool ialah Seven Eleven.Sebab ada air-cond.Hahaah


4 sudehh.Malas nak list be banyak :P

BTW,Good luck untuk kengkawan yang dah jadi budak U :) and bakal jadi budak Matrik.Buat yang TERbaik.Balas jasa ibubapa kita.Jangan nak dok bercinta je kat U okay..Ingat,kena struggle untuk dapat pointer yang baik.Kalau pointer tak bagus,camne nak sambung Degree?Apa nak bagi anak-anak makan esok? *Aik..terpesong sama sekali ni!haha

5 comments:

Anisa Hang Tuah said...

all the best dik..dulu kak nis pun amik sastera,peng am,sejarah & bahasa melayu..dan..muet..
insyaAllah studnt stpm boleh berjaya..kak nis dulu pun dapat politeknik..tp tak pegi..

mula2..kak nis kecewa sbb tak ditawarkan kat UTP & matrik.

lepastu dapat tawaran form 6 aliran sains.kat malacca girl high school
akak takut dgn sains..ngehehehe..so,akak tukar aliran & tukar sekolah kat johor..

kalau masuk form 6 kena rajin membaca tau..

lagi satu..

jangan salah memilih kawan..

all the best!

safiah sokher said...

Ohh so akk buak amek seni eh.Saya fikir akk amek Seni.hehe.TQ for ur support kak.kak Nis the BEST!!

eqa said...

insyaAllah msuk form6 ni ad future cerah msuk U smbung degree :)

THE GREEN said...

Assalamualaikum...

good luck for study!!

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

Lanyzubir said...

dgr tu piah,jgn salah pilih kawan !!
jgn risau kalau tak sapa sudi kwn dgn org talkative mcm kau sebab aku and mesrarian and tongol's kau sentiasa sudi nak kwn dgn kau !!!

anything,text-ing , calling okay?