12.12.09

Assalamualaikum :)
emm hari ini sudah siap la esei aku yang ke 4/10
(tu pun nak bangga ke safiah)
eeii bangga la..hahha
emm ni nak cite sket pasal seseorang
dulu dia dah lesap dari pandangan,mmg la ada contact an,tapi main 2-3 msg je la
dulu aku mmg minat betol nak kawan ngan dia an,sbb yang aku nampak dia ni baik,pandai
emm semua pujian aku la dia balun.Agaknya kalau aku puji depan-depan mau kembang badan dia yang kurus tu.kihkih
tahun pun berlalu,dia bkn part of the list.Aku tarak ingat sama dia pun.Then tahun ni,tetiba dia text aku.Sumpah lain dah dia sekarang.ish.ish.Memang tarak suka aku ngan dia tuh.text punya text tetiba minta top up.
(eleh,minta top up.tarak benda lain ke??)
mmg kurang asam garam betool.Tapi,time tu aku ni agak la kaya sket,aku niat sedekah la.Lagipun,dia pernah top up aku.Kalau nak kata balas jasa pun boleh la
lepas sahaja top up,dia anta msg, "thank you safiah,my bff forever!"
then aku reply "welcome"
terus lesap.Tarak contact.Sah la guna kredit calling buah hati.Emm pentingkan jantan nampaknya.Nyampah.
Aku bukan expect pape dari dia pun,tapi..ntah la.
(cerita tergantung la...) topic change!

Emm tadi aku baca artikel kat bulletin myspace aku,nk paste panjang sgt,meh aku cerita
ada la seorang muslimah ni,kerja kat US.Alhamdulillah muslimah ni menjaga aurat,pakai tudung.Pada suatu hari,wanita ni kerja malam,so balik lambat la.Then dia balik ikut shortcut kat lorong-lorong gelap.(kalau den rela tak balik,tidur je la kat pejabat.hahah)Kemudian,di nampak 2 orang lelaki mat salleh lepak-lepak kat lorong tu.Wanita ni pun terus membaca Ayat Kursi.Sambil jalan tu,dia sempat la pandang muka 2 orang lelaki tersebut.Esoknya,dia baca paper,ada seorang wanita dirogol exactly kat tempat dia lalu malam tadi.Cuma beza masa 10 minit je.Dengan rasa responsibility,dia pun pergi report kat polis......Dengan itu,dapat la tangkap si perogol tersebut.Lepas tu dia mintak kebenaran polis nak face to face dgn perogol tu.

Wanita:kenapa kau tak jadikan aku mangsa walhal aku jalan berseorangan.
Perogol:eh,aku nampak kau berjalan dgn 2 orang lelaki

OK apa yang korang notice??Siapa 2 oarang lelaki yang jalan dgn wanita tu??
Mesti la malaikat.Alhamdulillah Allah lindungi wanita tu.
weyh,membaca Ayat Kursi mmg banyak manfaat.Ayat kursi juga ialah pelindung paling mujarab.So,kalau dalam kesusahan ke,baca la Ayat Kursi yee
Pesanan khas dari Peah :)

No comments: