3.8.12

Terasa I.tau.HAHA

Peace Be Upon You

*Setiap entry memang wajib dan harus letak one pic ke?HAHA.Anyway,I perasan I Maria Elana y'olsss*

Salam Ramadhan dear lovely readers :) So,dah berapa hari ponteng?HAHA.Okay,minta maaf!It's just so lucky for Muslim womens dapat ABC for solat and puasa.Hehe.Don't you think?

So,pagi tadi ada bacaan Surah Yassin during assembly.As usual lah kan.Dan biasanya mesti diikuti dengan tazkirah dari ustaz.Simple tapi padat.Too bad I'm very malas with taking notes during tazkirah but I remembered what Ustaz told this morning :)

The frequence use of OMG among students

okay,I used "OMG" sometimes dengan intonasi nan gediks gitu.Bukan apa,rasa cam seronok buatnya,macam kelakar,kiut.KIUT???Haha.I know exactly what OMG meant.Oh My God.Dulu,aku protes oghang yang menyebut OMG.Because I thought we should OMA.Oh My Allah?Okay,that is my typical 14 years old thinking.LOL.

So,ustaz cakap camni tau

"OMG.Konon dia orang moden la cakap camtu?Baik lagi guna Subhanallah"

Tetiba rasa cam nak tergelak tapi aku tau,tak kelakar pun.Apa yang ustaz cakap tu betul.Except for "konon dia orang moden" tu.I had no idea that we should use subhanallah.Now you know how cetek my religion knowledge.Aku terasa malu pun ada sebab kawan-kawan aku tahu aku guna "OMG" tu.

Therefore,I'll use Subhanallah after this :) and dear lovely readers,let's use subhanallah frequently instead of O-M-G !!!

Pesanan ikhlas: YOU CAN MAKE A DIFFERENCE :)

2 comments:

Eza Eda said...

ye betol! aku tkjot ustaz ckp td.. "Kepala hotak die OMG"
hahhahaha ok! mulai hari ni lazim kan lidah dengan "subahanallah" (:

safiah sokher said...

aku pun terkezot.HAHA/.Tu yang terasa.HAHA