23.5.12

Laporan Hari Ini

Peace Be Upon You :)

Exam sastera hari ini agak mencabar tahap gaban.Serious.Sebabnya,a night before aku set jam pukul 2 pagi.So,aku tidur jam 9 Malam.Then aku tersedar dah pukul 4 AM!!Malaun mana la pulak yang off alarm aku ni.So,aku bangun dengar perasaan menyirap sirap.Takde pilihan lain aku baca buku laju-laju.Biasa lah,pukul 5 AM nak tolong emak pulak balut kuih.Tanggungjawab :) Cari duit bukan senang.Hehe

Asal aku buat je kantoi.Ish.

1)Exam tadi aku baca soalan puisi ghazal yang bertajuk Kekasih.Aku kira ada 13 baris dalam 1 rangkap itu.Tapi bila aku tanya member aku,dia cakap ada 14 baris.Then bila dah tak puas hati,member aku tunjuk baris yang aku tertinggal kat atas paper aku!atas meja aku!(Meja dekat,biasa lah)Actually benda tu biasa je,tapi orang dah kata malang tak berbau...Cikgu berdialog "Eh,ada ke soalan tu cakap,Sila tanya kawan sebelah?" HAHA.Semua pandang gua!Cheese cake.Aku memang la tak kisah,tapi time tu malu la jugak.Ish -___-" Dengan muka saya-malu-tapi-saya-cover aku pun terus buat je soalan tu

2)Aku tengah buat soalan Bahagian A.Aku tak paham soalan ni nak apa sebenarnya.Tapi aku tau  soalan ni belit sikit je sebenarnya.Time cikgu leka jap,aku bincang dengan member sebelah kiri.So,dah paham kata kunci aku pun tulis point tapi tu pun kurang point.Habis dah aku gali otak sampai kepala aku cium meja.Dah tu member sebelah kanan pulak panggil.Dia tanya aku buat soalan mana.Aku tunjuk la page soalan tu.Then kawan aku kata dia ada note kecil.Dia pass kat aku.Aku rasa line macam clear...Tetiba cikgu berdialog lagi "Imam tak nampak apa kamu buat,tapi ingat malaikat ada kiri kanan" Ha,ketepek kena kat muka aku.HAHA.Then dia sambung "Jangan nak passing-passing papo".HAHAHAHA.Rasa nak buat muka troll je kat diri sendiri.Akhirnya,aku tak tengok pun note tu.Eh,aku amek satu point je.PEACE

Pengajaran
Aku sendiri pun taktau lah kenapa setiap exam,mesti ada gejala meniru ni.Alasan kukuh sebab tak baca buku lah kan.Alasan kedua,sebab apa yang dibaca tak keluar.Tak gitu?And,semua orang pun pernah buat.No biggie.Jap,tetiba teringat,kalau kita meniru didunia ni,nanti kat akhirat ada dia tanya tak "kenapa meniru time sastera?" Ni bukan jokes.Aku memang nak tau.Bagi feedback?TQVM

Quotes:
"Dalam exam,kalau line clear and lampu hijau ada untuk meniru,tapi tak meniru,bodoh.Tapi kalau meniru pun,kena tangkap dengan cikgu itu dua kali bodoh!HAHA"-Safiah Sokher

2 comments:

Lanyzubir said...

PENTIRU!!!
janganlah meniru safiah oii.awak tu STPM -.-'
quotes kau tu . ummm , well kau kenal akukan? bagi aku tu quotes negative.sekian :) #sorry if kau rasa aku ni semak je nk cakap mcm tu.

safiah sokher said...

Haha.relaxs la.Tu pasal la aku cakap,kalau meniru kantoi 2 kali bodoh.It's okay btw,comment accepted dgn hati terbuka :)