15.2.12

Bunga Ros

Peace Be Upon You

Aku suka bunga.Tak ramai yang tahu kot.Petang-petang aku suka siram pokok bunga kat rumah aku tu.Huahuau tetiba rasa cam hobi aku ni cam hobi orang-orang tua pulak.Betul,kalau rumah takde pokok bunga,tak berseri.Tapi kalau ada,tapi tak bersiram pun sama je -_-"


Oleh itu.

Walaupun kelopak bunga ros itu sudah gugur,saya tetap akan siram jugak sebab akarnya masih ada.Pasti bunga ros tetap tumbuh.

Ini betul belaka.Dulu,bunga ros aku dah layu.Aku give up nak jaga bunga-bunga tu semua.Tapi mak aku cakap,siram je nanti tumbuh balik sebab akar dia tu ada lagi.Lalu,aku tetap siram tanpa jemu dengan harapan bunga ros akan tumbuh.Akhirnya,dah banyak kuntum yang tumbuh :) Awww rasa terharu pulak.Ada warna pink and putih.Lawa sangat.Subhanallah.

@-}---


Kalau lah aku dapat bela ros saiz gedang camni.Bau wangi pulak tu.This picture was taken at Cameron Highland last year.

P/S:Kenapa la ayah aku tak taruk nama aku Mawar ke?Melati ke?Kan syok dapat nama bunga. :)

7 comments:

Faza said...

hii cik safiah melati :)

p.s: u like it don't u :D

safiah sokher said...

Yup,I do.!Remind me of my English teacher,Ms Melat.eheeh

AyuAdzum said...

I love flower as well,espeacialy roses!..:D..
I follow here..Go check my blog if u got tme ya.:)

AyuAdzum said...

I love flower as well,espeacialy roses!..:D..
I follow here..Go check my blog if u got tme ya.:)

AyuAdzum said...

I love flower as well,espeacialy roses!..:D..
I follow here..Go check my blog if u got tme ya.:)

Nurul Ainaa said...

untung ar nama ms melat ada kat sini hehe.. btw, seronok jugak baca entri pasal bunga ni.. sometimes bunga bg mkn kpd kita >.<

safiah sokher said...

Ayu : So happy to met someone who loves flowers too :) Welcome to my blog Ayu

Aina : Haha.Senyap suda..